poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Oczyszczanie włosów sodą oczyszczoną



Soda oczyszczona dodana do szamponu (lub użyta solo) ma za zadanie dogłębnie oczyścić nam włosy. Pisząc dogłębnie mam na myśli całkowite usunięcie wszystkich nagromadzonych na włosach kosmetyków, silikonów, stylizatorów. Wykonując taki zabieg pozwalamy na wchłonięcie się później masek, olei i tym podobnym.

Przepis:
  • możemy dodać łyżeczkę sody do jakiegokolwiek szamponu i normalnie umyć głowę
  • łyżka sody na szklankę ciepłej wody
Oprócz tego soda pomaga w wypłukaniu ciemnej farby z włosów.

UWAGA!
Włosy po takim zabiegu potrzebuję porządnego nawilżenia, gdyż soda wysusza włosy.
Dobrze jest również wykonać płukankę zakwaszającą - z octu lub cytryny.


7 komentarzy:

  1. Używałam sody do oczyszczania włosów tylko raz - jak chciałam pozbyć się czarnej farby z włosów :P Nie pomogło, ale włosy były faktycznie suche.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja swoje włosy oczyszczam w ten sposób raz na 2 tygodnie, ale zawsze pamiętam by później bardziej je nawilżyć :)

      Usuń
  2. Do mnie soda jakoś nie przemawia.
    Nie chcę narażać włosów na takie . Wolę je wymyć oczyszczającym szamponem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie używałabym sody do mycia włosów. Sód w reakcji z wodą daje roztwór silnie zasadowy, co jest niezdrowe dla naszych włosów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla tego trzeba je później zakwasić :) Soda podnosi łuski włosa wypłukując c nich ,,nieczystości,, po czym trzeba zrobić zakwaszenie aby łuski zamknąć. Raz na jakiś czas można taki zabieg wykonać. W salonach jest on wykonywany no ale bez użycia sody tylko innymi preparatami ale działanie identyczne. :)

      Usuń
  4. Nie wyobrażam sobie wspomagania mycia włosów sodą, ale za to raz w miesiącu stosuję maseczkę sodową. Staram się nią rozjaśnić nieco czarną farbę, którą mam na włosach, bo zapuszczam naturalne, a przy ostatnim farbowaniu dostałam uczulenia na farbę. W chwili obecnej mam długość włosów czarną i 8cm blond odrostu. Maseczkę z sody stosowałam 3 razy i czarny jest znacznie jaśniejszy, z przebijającą rudością.
    Po każdej takiej maseczce moje włosy są zmasakrowane, suchę i potrzebują intensywnego nawilżenia. Kilka dni po użyciu sody staram się zalaminować je żelatyną, to znacznie poprawia ich stan.

    OdpowiedzUsuń